mandag den 15. august 2011

Korset i Centrum (I)

Da jeg gik i Gymnasiet og var aktiv i KFS var der en landsleder der formulerede KFSs vision som "En horisont på 360 grader med korset i centrum" (sådan tror jeg nok formuleringen var). Den sætning har brændt sig fast i mit sind, og her 17-18 år efter lever den endnu - Nogle af de spørgsmål jeg stiller mig selv er: hvad betyder det? Hvad betyder det for vores Tækning? Hvad betyder det for vores tro? Hvad betyder det for vores tjeneste?

Udtrykket "Korset i centrum" betyder ikke, at det eneste der skal tales om i menigheden er korset, forstået på den måde, at vi ikke skal tale om tjeneste, nådegaver, osv. Men det betyder at talen om tjenester, nådegaver, osv skal ses i lyset af, og sammenhæng med korset. Hvad jeg mener med det bliver forhåbentligt tydeligere i senere indlæg.

Det er gået op for mig, at Ny testamentes forfattere udfolder "Korset i Centrum" ud fra lidt forskellige vinkler, og skal i tre kommende indlæg (hen ad vejen) vise hvordan Korset er i centrum hos hhv Paulu, og hos Markus. Jeg vil dog begynde med Markus. Det findes her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar